Näin sanoo mun kahvimuki, jonka olen saanut tuliaisiksi Ahvenanmaan roadtripiltä ja jonka lahjan antaja on salakavalasti kuljettanut Pasilan ja Hiekkaharjun kautta Tampereen Kaukajärvelle..

No mutta siis joo. Olen koiranvahtina systerillä joka on dokaamassa työkavereiden kanssa. Ei siinä sinänsä mitään vikaa ole, mutta kun on lievästi tylsää kun koira on jo nukkumassa, enkä jaksais enää kattoa telkkaria. BB on ehkä kuitenkin pakko katsoa sivusilmällä..

Huomenna odottaa jo kuollettavan tylsä junamatka takaisin kotiin. Sinne sisään astuminen tavallaan hieman pelottaa, unohdin tavallaan tiistaina viedä roskapussin ennen kuin lähdin tänne.. Ja maanantaina töihin kera uusien työkavereiden.. Ihminen jota olen tuurannut kipsihommissa koko kesän tulee maanantaina takasin töihin ja jutut joita olen kyseisestä henkilöstä ovat tietyllä tapaa melkoisia kauhukuvia luovia. Millaisetkohan turpakäräjät odottaa kun tämä itsepäinen ja mukavuuden haluinen 19-vuotias vastavalmistunut lähäri pistää 25 vuotta hommia tehneen lääkintävaksin kämpän ja työvälineet ihan uuteen uskooon.. Se mitä siellä on viimeisen sairaslomalla viettämäni viikon aikana siellä on tapahtunut on taas jo ihan viidesadas juttu erikseen.

Puhuin muuten tuossa päivälenkillä että kuinka rentouttavaa on ollu kun ei oo nähnyt yhtään ainoaa ambulanssia koko viikkona. Vaikka en lanssissa työskentelekään, niiden kuuleminen ja varsinkin näkeminen muistuttaa aina töistä. Joten vapaalla oleminen on melko suhteellinen käsite. (Nyt kaikki lanssarit hakkaa päätään seinään..) Mutta tää nyt on vaan mun mielenrauhaa ahdisteleva asia. No mut joo asiaan. Niin eikö se sitten 5 minuuttia myöhemmin tule tuolta jonkun urheiluhallin pihasta T491.. Onneksi ei pillit päällä kuitenkaan.

Jep jep. Nyt jatkan tuon oi niin ihanan pyhän veden juontia (katso erään Väsyneen Lanssarin Päiväkirja) ja BB:n seuraamista. Niillä on taas vaihteeksi jotkut bibikset ja eiköhän joku flaidaa Martinan kanssa. Kyllä, mun elämä on niin tyhjää.. Eikö niiden pitänyt tänö vuonna vähentää viinan virtaamista talossa ?!